پنج دلیل برای معجزه عسل طبیعی در رژیم لاغری


 

عسل طبیعی یکی از بهترین مواد غذایی است که در کنار کمک به لاغری می تواند به تامین مواد مورد نیاز بدن نیز کمک کند.


در زمان تلاش برای مدیریت وزن، عسل بسیار مفید است. به جرئت می توان گفت که عسل طبیعی یکی از مهمترین موادی است که باید در هنگام تلاش برای لاغری مورد استفاده قرار دهید. اگر اضافه وزن دارید، عسل نه تنها به شما در کاهش وزن کمک می کند بلکه خطر اختلالات قلبی عروقی را که به دلیل تغییر  در عادات غذایی ایجاد می شود را نیز کاهش می دهد.

خب احتمالا شما از این گفته تعجب می کنید. قطعا تعجب شما بیشتر خواهد شد اگر بفهمید که با مصرف یک قاشق پر از عسل طبیعی قبل از خواب، می توانید در طول 3 هفته یک سایز از لباس خود کم کنید. این موضوع ممکن است برای شما غیر قابل باور باشد!

احتمالا شما هم این را در ذهن خود مرور می کنید که کالری موجود در عسل باعث افزایش وزن می شود. پس چرا ما ادعا می کنیم عسل به لاغری کمک می کند؟ در واقع، طبق گفته مایک مکینز نویسنده و متخصص تغذیه، همه اینها به میزان نیروی متابولیک عسل وابسته است. وی دریافت که عسل باعث تغییراتی در سیستم هضم می شود که می تواند به ما برای لاغری کمک کند. حتی عسل طبیعی برای بیماران دیابتی چاق هم می تواند مناسب باشد؛ البته به شرطی که در مصرف آن اعتدال داشته باشند و از عسل هایی با ساکاروز پایین استفاده کنند.

عسل طبیعی چگونه به لاغری کمک می کند؟
همیشه گرسنگی کشیدن برای لاغر شدن کار صحیحی نیست. حذف تمامی مواد مغذی و گرسنه ماندن، در بسیاری از مواقع باعث نتایج عکس می شود. عسل طبیعی می تواند به عنوان ماده ای موثر در جلوگیری از این مشکل کمک کند. البته این تنها دلیل اثرگذاری عسل طبیعی برای کمک به لاغر شدن نیست. برخی از این دلایل را در ادامه مورد بررسی قرار داده ایم.

عسل می تواند جایگزین شکر شود
با استفاده از عسل به عنوان جایگزین شکر و قند، در واقع شما یک ماده چاق کننده را حذف کرده اید. با این کار روز خود را با مخلوط کردن عسل در آب گرم شروع می کنید، به جای ریختن شکر در چای و قهوه یا خوردن قند و شکلات در کنار این نوشیدنی ها از عسل استفاده نموده و حتی عسل را به عنوان یک ماده موثر در آشپزی مورد مصرف قرار می دهید.

شکر معمولی که در تمام خانه های ما وجود دارد، حاوی کالری زیادی است که به هیچ وجه برای بدن ما سودمند نیستند. این کالری ها که به آن «کالری تهی» هم گفته می شود، هیچ مواد مغذی را به بدن شما منتقل نمی کنند. علاوه بر این، بدن شما برای حل این چربی غیر ضروری از مواد مغذی ضروری استفاده می کند.

طبیعی است که وقتی بیشتر مواد مغذی و ویتامین های مهم موجود در بدن ما در اینجا مورد استفاده قرار می گیرند، تمایل به مصرف مواد مغذی پیدا می کنیم. نتیجه این روند، غیر از چاقی نخواهد بود. جایگزین شدن عسل کمک می کند تا علاوه بر شیرین شدن نوشیدنی ها و غذاها، مواد مغذی به بدن وارد شودو نیازی هم به مصرف مواد معدنی و ویتامین های دیگر برای سوزاندن آن نیست.

عسل یک کربوهیدرات تصفیه نشده است!
آرد سفید تصفیه شده موجود در ماکارونی و برنج سفید می تواند باعث افزایش قند خون شود. به طورکلی استفاده از کربوهیدرات های تصفیه شده ممکن است روند لاغری شما را دچار چالش کند. به همین علت است که بیشتر رژیم های غذایی تاکید ویژه ای بر روی حذف نان و برنج از سفره های غذایی دارند.

عسل طبیعی به عنوان یک کربوهیدرات تصفیه نشده، می توان حذف این مواد غذایی را جبران کند. البته سبزیجات مختلف نیز باید در سبد غذایی رژیمی شما قرار گیرند. با این حال نمی توان از اهمیت وجود عسل طبیعی در سبد غذایی رژیمی سخن نگفت. البته این موضوع در مورد عسل های حرارت ندیده صادق است.

اهمیت مصرف عسل طبیعی برای حفظ پروتئین
اگر بتوانید در هر وعده غذایی میزان کافی از پروتئین را به بدن خود وارد کنید، کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد و در نتیجه هوس شما برای خوردن غذاهای مختلف کمتر خواهد شد. ماهی، مرغ، گوشت و تخم مرغ شاید از بهترین مواد پروتئینی باشند که باید در رژیم غذایی شما قرار گیرند. با این حال ماده ای طبیعی مثل عسل نیز می تواند گزینه خوبی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن باشد.

اگر به عسل، مقدار مشخصی گرده گل نیز اضافه کنید، میزان مناسبی از پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کرده اید. عسل در تامین پروتئین می تواند باعث کمتر شدن مصرف پروتئین های دیگر هم شود که بسیار مهم است.

با مصرف عسل، در خواب هم لاغر می شوید
اگر به مکانیسم خواب زمستانی خرس ها توجه کنید، می بینید که انها می توانند با مصرف عسل طبیعی یک زسمتان را در خواب سپری کنند و هیچ مشکلی برایشان ایجاد نشود. این موضوع به ما نشان می دهد که عسل می تواند در خواب هم باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن شود.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق غذاخوری عسل قبل از رفتن به رخت خواب میل کنید. این روش از زیست شناسی بدن ما استفاده می کند. مصرف عسل باعث افزایش سوخت و ساز در بدن ما در هنگام خواب می شود. به همین علت، به راحتی می توانید در خواب به کم شدن وزن خود امیدوار باشید.

برای این منظور کافی است به مدت 3 هفته هر شب قبل از خواب عسل طبیعی میل کنید و به رخت خواب بروید. علاوه بر اینکه خواب آرام تری را به مرور زمان تجربه خواهید کرد، خیلی زود شاهد چربی سوزی بدن خود خواهید بود. به همین راحتی حتی در خواب نیز لاغر می شوید!

بهبود هضم غذا، عامل لاغری با عسل طبیعی
عسل ماده ای است که برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش شناخته شده است. خوردن یک یا دو قاشق عسل بعد از شام باعث شگفتی شما می شود. به خصوص هنگامی که شما یک وعده غذایی حجیم مصرف کرده اید، مصرف یک قاشق عسل به کاهش وزن استاتیک انباشته شده در دستگاه گوارش شما کمک می کند.

به طور کلی یکی از دلایل اصلی اثرگذاری عسل طبیعی برای لاغری، هضم بهتر غذا به کمک عسل است. این هضم بهتر کمک می کند تا شما کمتر دچار انباشت چربی شده و سریعتر لاغر شوید. یک کاربرد معجزه آسا از عسل طبیعی برای لاغری!

عسل طبیعی یکی از بهترین مواد غذایی است که در کنار کمک به لاغری می تواند به تامین مواد مورد نیاز بدن نیز کمک کند. مصرف عسل طبیعی به ویژه قبل از خواب باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. همچنین عسل به هضم بهتر غذا کمک می کند و از این طریق باعث جلوگیری از انباشت چربی ها می شود.

نوع مصرف عسل طبیعی برای لاغری نیز مهم است. در مطلبی مجزا در مجله عسلنا به روش مصرف عسل طبیعی برای لاغری می پردازیم. اگر شما هم تجربه ای از مصرف عسل طبیعی برای لاغری داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع »   www.dabur.com/daburhoney/benefits-of-honey/honey-for-weight-loss/5-tips-to-use-honey-for-weight-loss